W "Pamiętnikach inżynierów" wydanych w 1966 r. nieraz lakonicznie, ale jakże dobitnie przedstawiono obraz tych kolei po przekazaniu w administrację PKP w 1945 r. Wynika z nich, że już wówczas zrezygnowano z odbudowy rozebranych do tego okresu przez oddziały trofiejne Armii Czerwonej linii kolejowych. Wątpliwości budzi jedynie liczba 160 km, gdyż w latach 1934-1945 r. całkowita długość StKB łącznie z trasą Słupsk - Budowo wynosiła 119,02 km. Prawdopodobnie do tej długości dodano zlikwidowany w 1933 r. odcinek Dargoleza - Cecenowo (5,9 km) oraz rozebraną przez Rosjan linię Ustka - Sławno (36,3 km) lub Korzybie - Polanów (34,19 km).
Wygląda na to,że był to budynek bliźniaczy ze Słupskim budynkiem dworcowym, na małym dworcu. Ile jeszcze jest tych nieodkrytych pocztówek?:)
Jest jeszcze jedna, tym razem przedstawiająca dworzec w Będziechowie, całkowicie inny, niż dotychczas znane na tej trasie.
Aukcyjna -Allegro nr.3171747647.jpg
Plik ściągnięto 20449 raz(y) 36,21 KB
Melmack
Dołączył: 28 Mar 2013 Posty: 4 Skąd: Smołdzino
Wysłany: 2014-01-08, 11:49
Ponoć po wojnie stała porzucona lokomotywa z przestrzelonym kotłem na nasypie pomiędzy Smołdzinem a Sieciami. na kawałku torowiska którego nie rozebrano.Hmm.Ciekawe
możliwe, mój dziadek opowiadał o stojącym po wojnie na nasypie pociągu - tyle że on mówił o całym składzie. ale wiadomo jaką wyobraźnię mają dzieci, lokomotywa brzmi bardziej wiarygodnie ;)
Według opisu aukcji fotografia przedstawia grupę pasażerów na peronie w Słupsku przed odjazdem pociągu relacji Słupsk - Smołdzino, chociaż moim zdaniem mogła być również zrobiona w Smołdzinie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum