Pomógł: 50 razy Wiek: 54 Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 4794 Skąd: Gdynia Mały Kack
Wysłany: 2008-10-14, 10:36
A propos niemieckiego bombardowania to w książce:
Cytat:
Scharf, Hans-Wolfgang: Eisenbahnen zwischen Oder und Weichsel. [Die Reichsbahn im Osten bis 1945]. Freiburg (Eisenbahn-Kurier Verlag), 1981.
są zdjęcia terenu pomiędzy dworcem a portalem mostu kolejowego po tym nalocie i jest to widok iście "księżycowy". Żeby było śmieszniej autor opisał te zdjęcie jako rzekomo wykonane wiosną 1945 i przedstawiające skutki naloty radzieckiego
A tle widać wielką flagę ze swastyką powiewającą na budynku dworca....
_________________ Kto głośny jak dzwon, ten pusty jak on...
Most przez Wisłę zostanie odnowiony w ramach przebudowy trasy E 65 Gdynia - Warszawa.
Cytat:
Na modernizowanym odcinku od Szymankowa do Pruszcza Danzigiego wymieniona zostanie cała nawierzchnia torów i wszystko, co znajduje się pod nimi - np. odwodnienie, warstwa tłuczni. Zmodernizowane zostaną perony i stacje, m.in. w Tczewie i Pszczółkach oraz przejścia na perony dla podróżnych. Wymienione zostaną także urządzenia sterowania ruchem. Kontrakt przewiduje również modernizację tczewskiego mostu na Wiśle.
W mieście powstała grupa inicjatywna, która zamierza założyć Komitet Wspierania Odbudowy Mostu Tczewskiego Bridge. W ten sposób chce jeszcze bardziej zwrócić uwagę na sypiący się od lat zabytek i namówić elity, by pomogły go uratować.
Inicjatorzy to: tczewski wicestarosta Adam Kucharek, szef Biura Promocji Miasta Tczewa Ludwik Kiedrowski, dyrektor tczewskiego oddziału Danzigiego Związku Pracodawców Roman Liebrecht oraz tczewianin dr Wojciech Drzeżdżon z Uniwersytetu Danzigiego.
- Wszystko po to, by stworzyć możliwości do pozyskania środków na odbudowę mostu - tłumaczy Kiedrowski.
Jeszcze w lutym tczewianie zamierzają zorganizować konferencję nt. mostu. Podczas niej ma być poruszana nie tyle historia 150-letniego obiektu, co jego aktualny stan techniczny, metody promocji i działania, które powinno się jak najszybciej podjąć.
Chodzi też o zainteresowanie wpływowych ludzi tą sprawą, przekonanie ich, że powinni podjąć w tym celu konkretne działania. (...)
Nietypową przygodę przeżył w ostatnią sobotę (11. lipca) mężczyzna, który przechodził przez Most Tczewski. W dziurze pomiędzy deskami ugrzęzła mu noga. Z "mostowej" pułapki uwolnili go dopiero strażacy, którzy przyszli z odsieczą z łomami w rękach.
Tczewscy strażacy zgłoszenie o człowieku uwięzionym na moście otrzymali w ostatnią sobotę (11.07) około godziny 23.50 od policjantów, którzy pojawili się na miejscu zdarzenia.
- Działania przybyłych jednostek polegały na zabezpieczeniu miejsca zdarzenia, a następnie przy pomocy łomów uwolniono zakleszczoną nogę. W akcji brały udział 2 zastępy straży pożarnej. - wyjaśnia rzecznik tczewskiej straży pożarnej, Zbigniew Rzepka. - Przyczyną całego zdarzenia była oderwana deska w kładce dla pieszych.[...]
_________________ Kto głośny jak dzwon, ten pusty jak on...
Na temat mostu tczewskiego podczas II wojny światowej warto obejrzeć "Die Deutsche Wochenschau" z 22.01.1941, czyli filmik propagandy niemieckiej, gdzie jest mowa o odbudowie mostu (propaganda niemiecka narzeka na Polaków, którzy zniszczyli most w 1939), należy przewinąć na 5min i 40 sek.
Link do filmiku:
http://www.archive.org/de...henschau-Nr.542
28 czerwca zamknięty zostanie zabytkowy Most Tczewski. Nie będą mogli z tego połączenia korzystać ani zmotoryzowani, ani piesi. Na czas remontu zostanie wprowadzony objazd do wsi Lisewo Malborskie przez most w Knybawie. Wyłączenie z ruchu prawdopodobnie potrwa nie dłużej niż 2 miesiące.
– Zależy nam, aby utrudnienia dla mieszkańców trwały jak najkrócej – podkreśla Adam Kucharek, wicestarosta tczewski.
Remont mostu jest już po prostu konieczny. Do wymiany są cztery odcinki pomostu. – Inwestycja obejmuje naprawę czterech dylatacji, które uszkodzone sš w różnym stopniu (dylatacje, to miejsca, gdzie łączą się płyty pomostów - dop. red.) – wyjaśnia Maria Witkowska, dyr. Powiatowego Zarządu Dróg w Tczewie. – Muszą one być w pełni sprawne, aby most mógł funkcjonować w różnych warunkach temperaturowych. Prace realizować będzie firma KABEX z Danziga, która już wykonywała prace na tym obiekcie.
Wyłączenie całkowite z ruchu jest związane z koniecznością rozebrania jezdni na całej szerokości, a by wymienić belki poprzeczne w konstrukcji mostu. – Większe roboty wykonywane będą właśnie na tych przęsłach, gdzie nie ma chodnika – mówi Maria Witkowska.
Inwestycja kosztować będzie 320 tys. zł. Z tej kwoty 50 tys., to wkład gminy Lichnowy, która jako jedyny samorząd wsparła to zadanie.
_________________ Kto głośny jak dzwon, ten pusty jak on...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum