Pomógł: 50 razy Wiek: 54 Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 4794 Skąd: Gdynia Mały Kack
Wysłany: 2011-06-24, 17:44
Wczoraj punktualnie o godzinie 8 rozpoczął się sezon na kolejce - na szlak wyruszył pierwszy planowy pociąg, jutro pierwsze skomunikowania z Grudziądzem/Malborkiem.
NDG odjazd.jpg 23 czerwca
Plik ściągnięto 34926 raz(y) 129,2 KB
Rybina most powrót.jpg 23 czerwca
Plik ściągnięto 34926 raz(y) 101,76 KB
Pociąg Stegna 3.jpg 24 czerwca
Plik ściągnięto 34926 raz(y) 122,31 KB
Pociąg Stegna 4.jpg 24 czerwca
Plik ściągnięto 34926 raz(y) 104,75 KB
Stegna dworzec.jpg 24 czerwca - renowacja elewacji dawnego dworca
Plik ściągnięto 34926 raz(y) 116,08 KB
_________________ Kto głośny jak dzwon, ten pusty jak on...
Policjanci ze Stegny zatrzymali dwóch złodziei elementów torowiska, po którym w sezonie letnim jeździ kolejka wąskotorowa. Mężczyźni wpadli w ręce funkcjonariuszy w punkcie skupu złomu
_________________ Kto głośny jak dzwon, ten pusty jak on...
Pomógł: 50 razy Wiek: 54 Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 4794 Skąd: Gdynia Mały Kack
Wysłany: 2012-04-29, 20:24
W sobotę, 28 kwietnia, ruszyły pierwsze planowe pociągi ŻKD w sezonie 2012. Jako pierwszy o 6:20 odjechał pociąg specjalny z "Wilusiem" na zamówienie grupy miłośników wąskich torów z zachodu Europy. Pierwszy planowy pociąg wyruszył z Nowego Dworu Danzigiego zgodnie z rozkładem o 9:00. W ruchu planowym parowóz spotkamy 1 i 2 maja. Szczegóły na stronie operatora ŻKD
f8.jpg poranne rozpalanie parowozu
Plik ściągnięto 33438 raz(y) 54,16 KB
f14.jpg pociąg specjalny. Nowy Dwór Gdański
Plik ściągnięto 33438 raz(y) 92,2 KB
f20.jpg pociąg specjalny. Żelichowo
Plik ściągnięto 33438 raz(y) 76,57 KB
f16.jpg pierwszy pociąg planowy. Nowy Dwór Gdański
Plik ściągnięto 33438 raz(y) 110,92 KB
f18.jpg pierwszy pociąg planowy. Nowy Dwór Gdański
Plik ściągnięto 33438 raz(y) 116,52 KB
_________________ Kto głośny jak dzwon, ten pusty jak on...
Niestety oznacza to całkowitą likwidację kolejki wąskotorowej na południe od Nowego Dworu Danzigiego, włącznie z przywróconym w ostatnich latach odcinkiem do Tui.
Powiat nowodworski. W czasie sesji kontrowersje wzbudziła m.in. sprawa przetargu
dotyczącego sprzedaży ponad 20 km torów z nieużywanych od dawna szlaków kolei wąskotorowej.
- Ta sprawa powinna zostać dokładnie przedyskutowana i przeanalizowana - mówiła radna Iwona Tyburska. - Powinniśmy postępować bardzo ostrożnie, bo przecież raz usuniętego torowiska nie da się odbudować. Tymczasem są głosy, że szlaki kolei wąskotorowej niosą ze sobą wielki potencjał turystyczny, który mógłby przynieść w przyszłości wielkie korzyści w regionie. Przetarg powinien być wstrzymany.
- Zgadzam się, że sprzedaż torowisk powinna zostać poprzedzona szczegółowymi analizami - dodał radny Zbigniew Ptak. - Jeżeli nieużywane od lat szlaki są nie do uratowania to oczywiście sprzedaż powinna nastąpić. Co innego, gdy są szanse na rozwój. Dlatego trzeba tę sprawę dokładnie przeanalizować.
Mówi się, że taki potencjał rozwoju ma szlak z Nowego Dworu Danzigiego do Ostaszewa. Wójt tej gminy obecny na sesji sugerował, że jego samorząd mógłby wesprzeć finansowo taki projekt.
- Ostrożne dane mówią, że koszt reaktywacji tej linii byłby niewielki - mówi wójt Robert Ciżmowski. - Przed sprzedażą chciałbym poznać koszt takiej operacji. Może w przyszłości mogłaby to być wielka atrakcja turystyczna regionu.
Starosta Ewa Dąbska i Andrzej Sobociński z zarządu powiatu twierdzą, że szansom reaktywacji przewidzianej do sprzedaży linii do Ostaszewa przeczą liczby.
- Infrastruktury kolejowej w tych miejscach właściwie nie ma od ponad 20 lat - mówi Sobociński. - Nie ma szans na odbudowę linii w tym miejscu. Byłby to olbrzymi koszt.
- Pozyskane z likwidacji tory lepiej przeznaczyć na remont niszczejącego, ale za to popularnego, szlaku wąskotorówki z Nowego Dworu Danzigiego nad morze - dodaje starosta Ewa Dąbska.
Zwracam uwagę na koncertowo przeprowadzoną przez panią starostę i pana Sobocińskiego manipulację. Dwie wypowiedzi i dwa - powiedzmy otwarcie - kłamstwa:
1. Linia do Tui jest kompletna, linia do Ostaszewa ma jedynie niewielkie ubytki, łatwe do odbudowania choćby przy wykorzystaniu niewielkiego kawałka linii w kierunku Lipinki (lub resztek toru Ostaszewo - Nowa Cerkiew).
2. Istotą przetargu jest rozbiórka i sprzedaż infrastruktury, więc o żadnym pozyskaniu torów nie ma mowy. Podobno jednak PTMKŻ udało się wywalczyć 2 km na naprawę odcinka nadmorskiego.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum