pawel_45 Pomógł: 13 razy Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 282
Wysłany: 2009-12-06, 22:41
villaoliva napisał/a:
Dostałem prośbę o identyfikację tablicy rejestracyjnej.
Czy ktoś potrafi coś powiedzieć na jej temat?
Przeglądając zaległości na forum zauważyłem ten wpis bez odpowiedzi. Może pytanie nadal aktualne - więc piszę. Moim zdaniem jest to przedwojenna polska tablica rejestracyjna stosowana od lipca 1938 r. w rowerach i wózkach rowerowych (o napędzie nożnym), a także w motocyklach i wózkach napędzanych silnikiem spalinowym o pojemności poniżej 100 ccm. Dwie pierwsze cyfry po wyróżniku literowym wskazują na woj. białostockie (06-08). Taki jednolity 5-cyfrowy wzór wprowadzono dla całej Polski z wyjątkiem woj. śląskiego, gdzie obowiązywały numery 6-cyfrowe.
Pozdrawiam.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 464 Skąd: Oliwa
Wysłany: 2009-12-17, 19:10
Dzięki. Dopiero dzisiaj odkryłem Twój post. Nie wiem czy jeździł tym motocyklem czy się przymierzał. Natomiast czy to jest Gdynia . Hotel Floryda jest znany z czasów przedwojennych w Jastarni i zdjęcie jest chyba z połowy lat trzydziestych. Nie znalazłem nigdzie dokładnej daty wybudowania hotelu czy pensjonatu Floryda w Jastarni. Rozwój Jastarni przypada właściwie od połowy lat trzydziestych.
Pomógł: 12 razy Wiek: 51 Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 804 Skąd: Marienburg
Wysłany: 2009-12-25, 14:17
feyg napisał/a:
Auto z Malborka z roku 1927
Tak na 100% to nie ma pewności czy to "nasze" auto . Kartka bezsprzecznie nadana jest z Marienburga , ale nie możemy rozszyfrować miejsca zrobienia fotografii.
Kiedyś w Danzigu budowano samochody, które zwyciężały w międzynarodowych rajdach samochodowych, a w zasadzie "automobilowych", bo rzecz działa się w 20-leciu międzywojennym. Tymi "danzigimi" samochodami, były zaś amerykańskie "Hudsony".
Żeby wyjaśnić ten skomplikowany łańcuch zależności, należy cofnąć się do roku 1930. Wtedy to pan Józef Łupkowski, dyrektor warszawskiej firmy Auto Service, będącej przedstawicielstwem motocykli Harley - Davidson oraz samochodów Hudson Essex, postanowił wystawić w międzynarodowym rajdzie Automobilklubu Polskiego trzy najtańsze na świecie ośmiocylindrówki, o pojemności zaledwie 2.8 litra.
Auta, prowadzone przez ówczesną czołówkę polskich kierowców rajdowych, zdobyły niezwykle prestiżową nagrodę zespołową. Ich załogi otrzymały od producenta samochodów złotą papierośnicę z diamentami i listy gratulacyjne. Listy i papierośnice pochodziły z... Wolnego Miasta Danziga, ponieważ to właśnie tu miało swoją siedzibę i montownię przedsiębiorstwo "Hudsexway", dystrybuujące te samochody na Wolne Miasto Danzig i Polskę.
_________________ Kto głośny jak dzwon, ten pusty jak on...
Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 934 Skąd: Orunia
Wysłany: 2010-04-18, 09:13
A ja mam pytanie do znawców: jakiej marki jest samochód na poniższym zdjęciu? Charakterystyczny jest tylny słupek o skosie odwrotnym, niż zwykle stosowany.
Samochód (a właściwie jego wrak) stoi w Kiezmarku na posesji przy kościele.
pawel_45 Pomógł: 13 razy Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 282
Wysłany: 2010-04-19, 01:51
renekk napisał/a:
... Charakterystyczny jest tylny słupek o skosie odwrotnym, niż zwykle stosowany...
Rozwiązanie modne u schyłku lat 50-tych - stosowane przez wielu producentów. Jeśli słupki okna czołowego ustawione podobnie - to proponuję porównywać z Oplem P-1 Olympia (Rekord) w wersji 2-drzwiowej z lat 1957-60. Pozdrawiam.
Opel P1, tak jak Paweł 45 pisał. Widać lewy przedni słupek przez okno, tez jest "ujemny".
Ford Anglia 103 owszem, miał tylną szybę odwrotnie, ale ona była płaska, a tu widać wyraźnie, że tylko słupek jest ujemnie pochylony, a szyba (kiedy jeszcze tam była) była panoramiczna i sama w sobie pochylona pod właściwym kątem.
_________________ Pojęcia "nasz", "nasze", "my", "oni" itp... w rozmowach o historii i polityce są bardzo względne.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum