Na odwrocie jest tylko pieczęć: Foto "Elite" s. Bendyktows NOWE, Pom.
Nowe? To może to jest obecna "jedynka" ;) Tam na tym drugim powiększeniu widać jakieś budynki w tle, ale nie wiem, czy nawet tambylcy będą w stanie zidentyfikować to miejsce...
_________________ Pojęcia "nasz", "nasze", "my", "oni" itp... w rozmowach o historii i polityce są bardzo względne.
Zachęcam do zwiedzenia Gdyńskiego Muzeum Motoryzacji ze wspaniałymi pojazdami, zgromadzonymi przez legendarnego kolekcjonera Witolda Ciążkowskiego: http://www.gdynskie-muzeum-motoryzacji.pl/ NAPRAWDĘ WARTO !!!!!!!!!!!!!!
Pomógł: 50 razy Wiek: 54 Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 4794 Skąd: Gdynia Mały Kack
Wysłany: 2009-08-25, 10:53
Pojazdy Kolejowej Straży Pożarnej z Tczewa z końca lat 40-tych / początku 50-tych (podejrzewam że dokładniejsze określenie możliwe będzie na podstawie tablic rejestracyjnych, niestety nie jestem pewien czy pojazdy posiadają tablice według wzoru z 1946 czy 1950 roku, wydaje mi się że raczej według wzoru z 1946.
źródło
przy okazji link do wątku o pojazdach cukrowniczych OSP z Pruszcza Danzigiego i okolic.
_________________ Kto głośny jak dzwon, ten pusty jak on...
pawel_45 Pomógł: 13 razy Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 282
Wysłany: 2009-08-27, 00:56
Moim zdaniem lata 50-te, bo na motocyklu z pierwszej fot. tablica rej. wz.1950r. EG- pierwsza seria dopuszczalnego wyznacznika literowego dla motocykli, dwie pierwsze cyfry – woj.danzigie. Na czwartej fot.samochód ma też tablicę rej.wz.1950r. z oznaczeniami: B- sam.państwowy, dwie pierwsze cyfry – woj.danzigie. Tablica ma nieprzepisowy rozmiar liter i brak pod spodem nazwy miasta woj.(Danzig).
Na drugiej i trzeciej fot. sam. zabudowany na podwoziu Horch 901 – szczątki takiego dawcy części widać w głębi z lewej strony fot.2.
Na fot. czwartej zabudowa na podwoziu Horch 108 albo Ford EG. Koła przy tym samochodzie nie są oryginalne. Samochody wyprodukowane przez zakłady Forda w Kolonii różniły się od Horcha w zasadzie tylko silnikiem o poj. 3,6l ( w Horchach były instalowane silniki o poj.3,5 i 3,8l.) Wszystkie były w układzie V8 – także w Horchach 901 – produkowanych równolegle z modelem 108.
pawel_45 Pomógł: 13 razy Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 282
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum