Zamiast czczej pisaniny wróćcie do źródła. Przytoczyłem je Wam panowie bo głos "Fritzk"a zginął w zgiełku Waszych słówPozdrawiam adz.[quote="fritzek"]
Cytat:
Piękna Długa. Tani projekt
Przetarg na koncepcję przebudowy reprezentacyjnych ulic Danziga - Długiej i Długiego Targu - budzi kontrowersje. Powód - jedynym kryterium przy wyborze pracowni architektonicznej jest cena. - To jak kupowanie kota w worku - oceniają konserwatorzy i architekci
Władze Danziga przyznają, że nawierzchnia tych ulic czasy świetności ma już za sobą. A teraz, po odnowieniu Piwnej czy Chlebnickiej, przyszedł czas na wizytówkę danzigiego Głównego Miasta. 1 grudnia Zarząd Dróg i Zieleni ogłosił przetarg na koncepcję architektoniczną rewaloryzacji Drogi Królewskiej (czyli ul. Długiej i Długiego Targu) oraz Długiego Pobrzeża, Pobrzeża Rybackiego oraz ul. Wartkiej. Cel to przywrócenie historycznego wizerunku tej części Głównego Miasta, a przede wszystkim zaznaczenie istnienia w przeszłości przedproży na ul. Długiej i wymiana nawierzchni, co ma podnieść atrakcyjność turystyczną tej części Danziga.
Przebudowa ma ruszyć po zakończeniu Euro 2012 i być prowadzona etapami. Według urzędników, wcześniej się nie uda, bo tyle czasu zajmie samo przygotowanie inwestycji.
- Od autorów koncepcji oczekujemy określenia rodzaju nawierzchni, jaki powinien się tam pojawić, by ulice stały się bardziej funkcjonalne i przyjazne pieszym. Liczymy na pomysły na zagospodarowanie tej atrakcyjnej przestrzeni publicznej, tak by zaczęła tętnić życiem - mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor danzigiego ZDiZ. - Zależy nam również na uporządkowaniu wywieszania przy tych ulicach szyldów i reklam oraz określenia wytycznych co do działalności ogródków gastronomicznych.
Rozstrzygnięcie przetargu już 18 grudnia.
Co wzbudziło kontrowersje? Jedynym kryterium w przetargu jest cena. Czyli pracownie, które będą chciały wykonać koncepcje, podadzą w swojej ofercie kwotę, za którą wykonają zamówienie. Wygra ta firma, która zaproponuje najniższą cenę.
- Podobny manewr zastosowały kiedyś władze Warszawy chcąc zagospodarować skwer Hoovera - mówi dr Krzysztof Domaradzki, urbanista i główny projektant odnowy Krakowskiego Przedmieścia w Warszawie. - Zgłosiło się kilka firm, wybrano najtańszą, której projekt trafił potem do kosza. Nie jestem zwolennikiem konkursów architektonicznych, ale przy tak ważnym dla miasta projekcie, warto było go zorganizować. Albo przynajmniej zorganizować przetarg ograniczony i zaprosić pracownie, co do których dorobku zawodowego nie mamy najmniejszych wątpliwości. Bo najważniejsza jest jakość, a nie cena.
Takiego samego zdania jest Ludwik Brzuskiewicz, konserwator zabytków, który odnawiał z żoną Barbarą m.in. danzigą Zbrojownię.
- To jak kupowanie kota w worku, istna loteria - uważa Brzuskiewicz. - Długa i Długi Targ to najważniejsze danzigie ulice, historyczny rarytas. Ten projekt ma być dobry, a nie tani.
Zaniepokojony jest również prof. Andrzej Januszajtis, znawca dziejów Danziga.
- To ostatnia szansa na odbudowę niektórych przedproży, wykorzystanie piwnic i przywrócenie Długiej rangi najpiękniejszej ulicy świata - mówi prof. Januszajtis. - W obecnej sytuacji obawiam się tylko, czy zostanie dobrze wykorzystana.
Mieczysław Kotłowski broni jednak swojej koncepcji przetargu. - Nad wykonawcą projektu cały czas będzie czuwała tzw. rada techniczna składająca się z konserwatora wojewódzkiego, miejskiego, przedstawicieli Muzeum Historycznego Miasta Danziga oraz magistratu - mówi dyrektor ZDiZ. - Zatem koncepcję będziemy analizować na każdym etapie, co da nam większą swobodę i kontrolę niż w sytuacji, w której - na ogłoszonym przez miasto konkursie - dostajemy kilka gotowych projektów. Bo przecież i te mogłyby nam się nie spodobać.
Katarzyna Włodkowska
Pomógł: 19 razy Wiek: 95 Dołączył: 07 Maj 2008 Posty: 6911 Skąd: Oliva
Wysłany: 2010-04-23, 13:50 Grobla I zostaje wyłączona na stałe z ruchu kołowego
Powiększa się strefa tylko dla pieszych.
Zarząd Dróg i Zieleni w Danzigu przypomina, że od dnia 1 maja 2010 ul. Grobla I zostaje wyłączona na stałe z ruchu kołowego.
Zamiana ul. Grobla I w strefę pieszą ma na celu stworzenie w tym rejonie Danziga (w bezpośrednim sąsiedztwie zabytkowej Bazyliki Mariackiej, a także Danzigiej Galerii Güntera Grassa) nowej przestrzeni spacerowo-rekreacyjnej.
Przypominamy, że w związku z zamknięciem dla ruchu ul. Grobla I wystąpią zmiany w dotychczasowej organizacji ruchu drogowego w tym rejonie miasta.
Zakres zmian w organizacji ruchu :
zostanie wyłączona z ruchu kołowego ul. Grobla I
wyjazd z ul. Św. Ducha na ul. Szeroką odbywać się będzie ul. Przędzalniczą
w związku z powyższym zostanie odwrócony kierunek ruchu na ul. Przędzalniczej, obowiązywać będzie w relacji do ul. Szerokiej
dla jadących ul. Szeroką do ul. Św. Ducha i ul. Przędzalniczej dojazd odbywać się będzie ulicami: Złotników lub ul. Bosmańską
w związku z powyższym zostanie odwrócony kierunek ruchu: na ul. Bosmańskiej obowiązywać będzie w relacji do ul. Św. Ducha
Plan z pewnością ważny i chwalebny. Moim zdaniem jest tylko jedno małe "ale". Niektórzy tzw "decydenci" wydają się nie pamiętać o tym, że turyści są u nas przez kilka miesięcy, my przez 12. Dzień po dniu musimy przemieszczać się się po tej pełnej dziur, nieskanalizowanej żelbetowej ruinie. Osobiście wolałbym widzieć ucywilizowany pas startowy czyli ul. Jana Pawła II, niż maniany z Groblą. Cóż, bliższa ciału koszula, a zapewne łatwiej zmienić kierunek ruchu niż wykonać solidną pracę, np przy remoncie pasa startowego, który chluby patronowi z pewnością nie przynosi.
Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 138 Skąd: Gdańsk-Sopot-Gdynia
Wysłany: 2010-04-29, 21:10
E tam, przez Groblę to ja przechodzę wiele razy w tygodniu, a na Zaspie bywam kilka razy na dekadę. Śródmieście jest wspólne i najwięcej ludzi ze wszystkich stron tam jest najczęściej, więc to je powinno się udoskonalać w pierwszej kolejności. Takie jest moje zdanie.
Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 138 Skąd: Gdańsk-Sopot-Gdynia
Wysłany: 2010-05-01, 23:16
Przykro mi.
Ale to i tak jest bezsensowne się czepianie z twojej strony, bo nawet pomijając oczywistość, że inwestycje dla Śródmieścia mają priorytet, bo korzystają z nich wszyscy Gdańszczanie (a nie jakaś mniejszość jak w przypadku ulicy na Zaspie), to przebudowa Grobli, a Jana Pawła to rzeczy nieporównywalne, bo są kompletnie innego kalibru.
Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 934 Skąd: Orunia
Wysłany: 2010-05-02, 17:49
Mogę podać propozycję inwestycji lub przynajmniej remontu "dużego kalibru" z obszaru Śródmieścia: Trakt Św. Wojciecha, na którym już dwa razy tej wiosny uszkodziłem felgę. Korzystają z niego wszyscy Gdańszczanie (a nie jakaś mniejszość jak w przypadku ulicy na Głównym Mieście).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum