O ile znam się na zamówieniach publicznych, to w takim przypadku bezwzględnie należy unieważnić przetarg, czyli wszystko zaczynać od początku. Chyba, że zmieniły się przepisy. Fakt, że od dwóch lat nie mam juz z tym do czynienia.
Pomógł: 19 razy Wiek: 95 Dołączył: 07 Maj 2008 Posty: 6911 Skąd: Oliva
Wysłany: 2009-09-08, 16:15
Podpisanie umowy na zakup 35 tramwajów
W 2011 roku na danzigie ulice wyjedzie 35 nowoczesnych tramwajów wyprodukowanych w Bydgoszczy. Wraz ze zmodernizowanymi „Dortmundami” nowe pojazdy zastąpią wysłużone wagony 105N. W środę, 9 września 2009, o godz. 10.00 w Sali Mieszczańskiej Ratusza Staromiejskiego przy ul. Korzennej zostanie podpisana umowa pomiędzy firmą PESA a ZKM w Danzigu dotycząca zakupu nowych tramwajów.
Podpisanie umowy zakończy jeden z najważniejszych przetargów w historii Danziga. Startowało w nim sześć firm:
Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz Spółka Akcyjna Holding, Polska
Bombardier Transportation GmbH, Niemcy
Konsorcjum (Lider: AnsaldoBreda S.p.A., Włochy, Członek: Newag S.A.Polska)
Stadler Pankow GmbH, Niemcy
Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A. (CAF), Hiszpania
6. Siemens AG, Niemcy
Przetarg wygrała bydgoska PESA i to ta firma w 2011 roku dostarczy do Danziga 35 nowych, niskopodłogowych, klimatyzowanych tramwajów. Za nowe pojazdy ZKM Danzig zapłaci łącznie 305 520 696 zł. Znaczną część środków na ten cel udało się pozyskać ze środków Unii Europejskiej w ramach realizacji Danzigiego Projektu Komunikacji Miejskiej.
(...)
Spółka dąży do tego, aby również danzigie tramwaje były najnowocześniejsze i spełniały oczekiwania pasażerów pod każdym względem. Dlatego następnym krokiem po wycofaniu autobusów wysokopodłogowych, jest wymiana tramwajów na niskopodłogowe, modernizacja tramwajów N8C z Dortmundu i wycofanie tramwajów 105N. Nowe tramwaje z bydgoskiej PESY przyjadą do Danziga w okresie styczeń - grudzień 2011r. Z kolei modernizacja tramwajów N8C z Dortmundu na tramwaje z częścią niskopodłogowową jest w toku (łącznie 46 szt. – planowane zakończenie modernizacji na koniec 2011r.)
Tramwaj niskopodłogowy 120Na PESA Bydgoszcz SA
Charakterystyka ogólna:
- część pasażerska w 100% niskopodłogowa i wyposażona w skuteczne układy klimatyzacji, ogrzewania i wentylacji zapewniające dobre warunki podróżowania niezależnie od pory roku,
- przystosowany do przewozu osób niepełnosprawnych i poruszających się na wózkach inwalidzkich,
- wnętrze monitorowane, wyposażone w system informacji pasażerskiej,
- drzwi o szer. 1,3 m pozwalające na wygodną i szybką wymianę pasażerów,
- układ napędowy zapewniający płynny rozruch i hamowanie bez szarpnięć i gwałtownych zmian przyspieszenia,
- system wykrywania i likwidacji poślizgów, funkcjonujący we wszystkich fazach rozruchu i hamowania,
- wydzielona, klimatyzowana kabina motorniczego,
- możliwość rejestracji wszystkich parametrów pracy pojazdu i analizy danych.
Władze Danziga chcą skontrolować kontrakt na modernizację tramwajów N8C, czyli popularnych dortmundów. W 2007 roku Danzig zakupił od DSV Dortmund 46 używanych tramwajów N8C. Kontrakt na ich kompleksową modernizację, polegającą na wstawieniu m.in. części niskopodłogowej i całkowitej wymianie wnętrza, wygrała poznańska firma Modertrans. Umowa ZKM z tą firmą budzi wiele wątpliwości. Zapowiedzi dotyczące dostarczania przebudowanych wozów do Danziga były kilkakrotnie zmieniane. Według harmonogramów ogłoszonych ok. 1,5 roku temu, obecnie po Danzigu powinno już jeździć ok. 20 przebudowanych dortmundów. Na razie dotarły... cztery.
Modernizacja - za jeden tramwaj Modertrans dostaje 555 tys. zł - polega m.in. na wymianie siedzeń, zamontowaniu nowych szyb w przedniej i tylnej kabinie, montażu monitoringu, ale przede wszystkim na wstawieniu części niskopodłogowej. Sposób jej zainstalowania spotkał się z, delikatnie mówiąc, chłodnym podejściem pasażerów. - Chyba ktoś nie pomyślał albo zwyczajnie nie wziął do ręki miarki zanim zaczął robić remont tych tramwajów irytuje się pan Janusz Kręglicki, mieszkaniec Chełmu. - Przecież wystarczy, żeby w tej części niskopodłogowej pojawił się jeden wózek inwalidzki czy dziecięcy i już nie można wejść na schody, by przejść do innej części tramwaju
O uwagach wie Maciej Lisicki, wiceprezydent Danziga.
- Problem jest podobno nie tylko ze zbyt małą ilością miejsca w części niskopodłogowej, ale także, z tego co wiem, z lokalizacją przycisku otwierającego drzwi. Dlatego razem z Pomorskim Stowarzyszeniem Sympatyków Transportu Miejskiego zrobimy swoisty "audyt" dortmundów - informuje Lisicki. - Sprawdzimy, czy jest możliwe przebudowywanie tych wozów w inny sposób niż dotychczas, czy można np. przesunąć schodki albo zlikwidować jedno krzesełko.
- Taka wizja lokalna jest potrzebna, żeby tramwaj był bardziej funkcjonalny dla pasażerów - dodaje Adam Kaszubowski, prezes PSSTM.
Odbędzie się ona prawdopodobnie jeszcze w tym tygodniu. Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że raczej nie wchodzi w grę wysłanie do Poznania "na poprawkę" już zmodernizowanych dortmundów. Efektem "audytu" ma być raczej przeprojektowanie remontów tramwajów czekających w kolejce na modernizację.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum