Bzdura. Art. 19 ust. 5 "Ustawy o drogach publicznych" stanowi: "w granicach miast na prawach powiatu zarządcą wszystkich dróg publicznych, z wyjątkiem autostrad i dróg ekspresowych, jest prezydent miasta". W przypadku Danziga tym zarządcą jest ZDiZ.
Przepraszam za wprowadzenie w błąd. Jestem głupia niekompetentna pała.
Skoro tak, to pewnie wszystko odbędzie się bez najmniejszych problemów.
w marcu (...) jak dowiaduje się "Gazeta Wyborcza" - jest szansa, że tramwaje z Chełmu pojadą aż do Wrzeszcza, a zamiast na Hucisku, będą zawracać na pętli przy ul. Abrahama.
Do tej pory "jedynka" nie mogła jechać dalej, bo w Danzigu było zbyt mało wozów, które mogły wjechać i bezpiecznie zjechać z Chełmu. Radziły z tym sobie nowe Bombardiery, Dortmundy oraz Citadisy, ale te z racji swojej awaryjności nie były chętnie wysyłane na tę trasę.
Przedłużenie linii jest związane z dostawami do Danziga kolejnych tramwajów typu N8C, czyli tzw. Dortmundów. - W marcu mają do nas przyjechać pierwsze dwa przebudowane w Poznaniu N8C - mówi Maciej Lisicki, zastępca prezydenta Danziga.
Przypomnijmy: w 2007 roku Danzig podpisał umowę na kupno 46 używanych tramwajów typu N8C, płacąc po ok 30 tys. euro za sztukę. To bardzo tanio, jak na sprawny sprzęt, ale by tramwaje przystosować m.in. do przewozu osób niepełnosprawnych, trzeba było je zmodernizować.
Wiosną 2008 r. przetarg na modernizację tramwajów wygrała firma Modertrans.
Problem w tym, że wielkopolska firma słabo radzi sobie z przebudową tramwajów z Dortmundu. Jak dotąd, wbrew zapisom kontraktu, do Danziga nie przyjechał żaden z wozów wysłanych do Wielkopolski. Z naszych informacji wynika, że tamtejsi monterzy i projektanci zaskakiwani są niemieckimi rozwiązaniami technicznymi. Kilka tygodni temu zbudowali nowe pudło dla danzigiego tramwaju, które jednak okazało się... zbyt duże.
1137 ma taki numerek,bo dostał jeszcze w Dortmundzie,aby Danzig nie spieszył się z malowaniem.To jak na razie jedyny n8c jaki dotarł do Danziga w oryginalnym malowaniu firmy duewag.Wiosną planowana jest impreza dla mkm -ów z Polski i Niemiec.W temacie n8c-w marcu spodziewany jest 1113 i 1136 z Poznania .Tramwaje są prawie skończone i choć opóźnienie jest spore,to producent od siebie porobił parę modyfikacji,które powinny ułatwić życie pasażerom.Tak więc może uda się zorganizować imprezę na 3 różne warianty pojazdu.... ;).Na stronie ztm jest info o zawieszeniu okresowym linii 1 i zmianach trasy linii 11,2,6 oraz tymczasowej linii 91.Z pętli Witosa wreszcie ,choć w tym czasie dojedzie się na Siedlce i prawie do Oliwy.Prawie ,bo oficjalnie Oliwa zaczyna się za nasypem kolejowym,a pętla Abrahama przed.Linia 11 ma docierać na Witosa i to przez cały dzień świątek piątek.
Pomógł: 19 razy Wiek: 95 Dołączył: 07 Maj 2008 Posty: 6911 Skąd: Oliva
Wysłany: 2009-03-04, 11:41
turecki napisał/a:
1137 ma taki numerek,bo dostał jeszcze w Dortmundzie,aby Danzig nie spieszył się z malowaniem.To jak na razie jedyny n8c jaki dotarł do Danziga w oryginalnym malowaniu firmy duewag.
To znaczy, że będzie jeździł po mieście w takich barwach?
Pomógł: 19 razy Wiek: 95 Dołączył: 07 Maj 2008 Posty: 6911 Skąd: Oliva
Wysłany: 2009-04-09, 16:39
Tramwajem do Sopotu?
Z miejskich informacji:
Jerzy Dobaczewski został nowym dyrektorem Zakładu Transportu Miejskiego w Danzigu.
Dyrektor Dobaczewski jest gdynianinem, ukończył Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Danzigiego. W komunikacji pracuje od 28 lat, z czego większość przepracował w Zakładzie Komunikacji Miejskiej na stanowisku Kierownika Sekcji Ruchu.
- Mam nadzieję, że nowy dyrektor będzie wyczulony na głosy i potrzeby mieszkańców. Osobiście namawiam go, by wsłuchiwał się w te głosy, by śledził również opinie internautów. Chodzi przede wszystkim o to, by dobrze zaspokajał potrzeby mieszkańców naszego miasta – mówi prezydent Danziga Paweł Adamowicz.
(...) Dyrektor Dobaczewski zamierza w pierwszej kolejności zająć się kwestiami przewozowymi – m.in. uporządkowaniem i lepszym zsynchronizowaniem rozkładów jazdy. Chce również przeorganizować działanie niektórych linii. Jak tłumaczy – od wielu lat niewiele się w tej kwestii działo, tymczasem zmieniła się struktura miasta – niektóre dzielnice rozrosły się i potrzebują lepszej komunikacji, inne – wręcz przeciwnie – mają dziś mniejsze potrzeby.
Nowy dyrektor ZTM nie kryje też, że jest zwolennikiem rozbudowy linii tramwajowych.
- Tylko w ten sposób można sprawnie ominąć korki, w których dziś często grzęzną autobusy. Najbliższe inwestycje to oczywiście tramwaj wzdłuż ul. Łódzkiej a potem linia na Morenę. Później – jeśli się uda – kolejne. Osobiście marzy mi się, aby tramwajem można było dojechać z Danziga nawet do Sopotu – mówi Dobaczewski.
Chris
Dołączył: 25 Sie 2008 Posty: 36 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-04-09, 20:29
To bardzo miłe, że nowy prezes już marzy o rozwoju sieci. Jednak do realizacji tych pomysłów droga daleka, chociaż niedawno bardzo serio mówiło się o tramwaju pod halę. Zgadnijcie kto protestował? (podpowiedź - nie konserwator)
Miasto wybrało przebieg linii tramwajowej z Chełmu na Łostowice. Tory zostaną położone obok ul. Nowej Łódzkiej.
(...)Według ekspertów to rozwiązanie najbezpieczniejsze dla ruchu - mówi Krzysztof Rudziński, dyrektor wydziału programów rozwojowych.
Urzędnicy wskazują też na inne zalety - m.in. brak potrzeby wycinki drzew wzdłuż ul. Łódzkiej oraz większą przepustowość skrzyżowania Nowej Łódzkiej, Łostowickiej i Wilanowskiej. Pieniądze na nową linię są już zarezerwowane w dotacjach unijnych. Budowa rozpocznie się na początku przyszłego roku i potrwa do końca 2011 r.
Po półrocznym opóźnieniu do Danziga przyjechał pierwszy zmodernizowany w Poznaniu tramwaj N8C. Pojazd jest jednak niesprawny. - Wszystko jest w porządku - zaprzecza ZKM (...)Gdy do "Gazety" dotarła nieoficjalna informacja z poznańskiego zakładu, że N8C jest niesprawny, chcieliśmy to wyjaśnić w ZKM. Jednak w piątek rzeczniczka firmy Izabela Kozicka-Prus odpowiedziała: - Tramwaj jest sprawny.
(...)
- Wiem, że N8C przyjechał zepsuty, ponoć mają sprowadzać do niego mechaników z Niemiec - przyznał jeden z wiceprezydentów Danziga, który chciał pozostać anonimowy. - Nie mam pojęcia, dlaczego ZKM nie chce tego ujawnić, to żadna tajemnica.
Gdańszczanie dopiero w ostatni wtorek mieli okazję przejechać się nowym nabytkiem ZKM-u. Jednak tramwaj, który obsługuje linię 11, uległ awarii już po pierwszym kursie na Chełm.
- Potwierdzam takie zdarzenie, lecz awaria wynikała bardziej z niewiedzy motorniczego, niż z przyczyn technicznych - informuje Leszek Krawczyk, zastępca dyrektora ZKM ds. technicznych.
Jeszcze tego samego dnia tramwaj wrócił na trasę w ramach tzw. dodatków, czyli wozów wyjeżdżających na miasto w okresie szczytu komunikacyjnego.
Wbrew pozorom zmodernizowany "Dotrmund" wcale nie wygląda jak spod igły. Dlaczego? Na jego czele widać zarysowania i zdrapany lakier - to ślad po zdjętym logo firmy Modertrans. W jego miejsce naklejono tymczasowo napis "ZKM", a zdarty lakier nieumiejętnie zamalowano. Skąd ta walka na loga? - To nie jest tramwaj Modertransu. Nie oni są jego producentem - ucina Leszek Krawczyk.
Wysłany: 2009-06-04, 08:47 Zabytkowy tramwaj na lato.
Od 27 czerwca (w weekendy) będzie można się przejechać starym tramwajem (1952r.) z Bramy Wyżynnej, uwaga; bezpośrednio do latarni morskiej w Nowym Porcie.
Przykra niespodzianka spotkała danzigi Zakład Komunikacji Miejskiej. W przetargu na 35 nowe tramwaje oferta najtańszego producenta jest o ponad 20 mln złotych droższa niż suma którą będzie dysponować ZKM. Miasto uspokaja - tramwaje kupimy, potrzebny będzie większy kredyt.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum