|
Wolne Forum Gdańsk Forum miłośników Gdańska |
|
Pocztówki, zdjęcia, dokumenty - Kolej na Pomorzu
Sabaoth - 2008-10-11, 12:00 Temat postu: Kolej na Pomorzu Może uda się komuś zidentyfikować te zdjęcia, podobno przedstawiają kolej wąskotorową w Wolnym Mieście (gdzieś na Żuławach). Pozostałe zdjęcia z kliszy dotyczą już samego Danziga.
renekk - 2008-10-11, 14:01
Sabaoth napisał/a: | A gdzie kura? |
Déjá vu?
http://www.forum.dawnydan...r=asc&start=135
Jagst - 2008-10-11, 21:14
Sabaoth napisał/a: | Może uda się komuś zidentyfikować te zdjęcia, podobno przedstawiają kolej wąskotorową w Wolnym Mieście (gdzieś na Żuławach). |
Na drugim zdjęciu jest kolej normalnotorowa, na pierwszym chyba też.
Sabaoth - 2008-10-11, 22:16
To pewnie z drugim zdjęciem wiąże się to (też z tego samego zestawu):
Irek - 2008-10-11, 22:25
Jest obrotnica kolejowa w Danzigu?Zdjecia sa po wojnie zrobione?Dobrze utrzymane.Pozdrawiam.
feyg - 2008-10-14, 08:18
Sabaoth napisał/a: | Może uda się komuś zidentyfikować te zdjęcia, podobno przedstawiają kolej wąskotorową w Wolnym Mieście (gdzieś na Żuławach). Pozostałe zdjęcia z kliszy dotyczą już samego Danziga. |
Wysłałem zdjęcie do eksperta (Hamburger z forum Marienburg) i otrzymałem odpowiedź
- co do zdjęć kolei wąskotorowej pisze on że:
Cytat: | Oczywiście, to nie są Żuławy - wg mnie jest to jedna z kolejek gospodarczych o szerokości toru minimum 750 mm np. Nowy Barkoczyn. O ile dobrze pamiętam Mojusz i Lubiana miały rozstaw 600 mm wiec typuje na Nowy Barkoczyn. |
-na zdjęciu rodzinnym z pociiem widać w tle parowóz serii:
Cytat: | Od2 prawdopodobnie na trasie Pruszcz Gd.- Stara Pila - Kartuzy lub Pszczółki - Skarszewy - Kościerzyna w latach 40 |
-zaś zdjęcie z obrotnicą zostały wykonane na terenie nieistniejącej już parowozowni przy Bramie Oliwskiej i przedstawiają
Cytat: | obrotnica w Danzig Olivaer Tor w trakcie jej przedłużania |
Sabaoth - 2008-10-14, 16:41
Wielkie dzięki za info
rychu40 - 2008-10-16, 01:06
feyg napisał/a: | cytat: Oczywiście, to nie są Żuławy - wg mnie jest to jedna z kolejek gospodarczych o szerokości toru minimum 750 mm np. Nowy Barkoczyn. O ile dobrze pamiętam Mojusz i Lubiana miały rozstaw 600 mm wiec typuje na Nowy Barkoczyn. |
W połowie lat 80 - tych żeby dojechać do Będomina z rowerami z Oliwy, jechało się kolejką elektryczną do Pszczółek. Tam była przesiadka na pociąg do Kościerzyny i pociąg był parowy.
Piękna, klasyczna lokomotywa sypiąca iskrami. Mała stacyjka z budynkiem, poczekalnią, kasą, Nowy Barkoczyn i już tylko ok. 4 kilometrów asfaltową drogą w lesie i był Będomin. I pokoje gościnne w Muzeum Hymnu gdzie spędzaliśmy wakacje.
feyg - 2008-10-16, 09:27
Co cóż dziś pozostają tylko tylko wspomnienia...
Cytat: | 09.03.2008 l Żelisławki l W ten właśnie sposób pogrzebano jakiekolwiek nadzieje. W tle widoczny nasyp nowego odcinka autostrady A1, która przecięła istniejące jeszcze torowisko pomiędzy Pszczółkami a Skarszewami na lini 233. |
źródło
P.S. Samorząd Pszczółek buduje na dawnym szlaku ścieżkę rowerową
Jagst - 2008-10-16, 10:03
Wiecie co, że to zdjęcie wygląda wręcz symbolicznie.
Bynio50 - 2008-10-16, 18:35
Za sto lat archeolodzy będą mieli co do roboty.
Kösternitz - 2009-07-13, 20:51 Temat postu: Kamieniołomy koło Miechucina. Dołączam się do tematu prezentując pocztówkę wyłowioną na eBay-u.
Kamieniołomy koło Miechucina, u góry wąskotorówka z kolebami, na dole czeka skład
normalnotorowy ( ? ) po urobek. Pasuje mi to do bocznicy w Mojuszu, ale może ktoś ma inną
koncepcję ?
feyg - 2009-07-14, 00:41 Temat postu: Re: Kamieniołomy koło Miechucina.
Kösternitz napisał/a: | Dołączam się do tematu prezentując pocztówkę wyłowioną na eBay-u.
Kamieniołomy koło Miechucina, u góry wąskotorówka z kolebami, na dole czeka skład
normalnotorowy ( ? ) po urobek. Pasuje mi to do bocznicy w Mojuszu, ale może ktoś ma inną
koncepcję ? |
Według mnie to właśnie to!
P.S. Temat poruszany był też na Pomorskim Forum Eksploracyjnym
feyg - 2009-12-03, 13:19
Ciekawy dokument odnaleziony na stronie archiwum Reichstagu: Umowa o wzajemnej komunikacji kolejowej zawarta 27 marca 1926: LINK
villaoliva - 2010-10-18, 21:57
Otrzymałem prośbę o identyfikację dworca. Gdzie zrobiono to zdjęcie?
feyg - 2010-10-18, 22:32
Problem w tym, iż obiekt powstał według ogólnego projektu który, adaptowany do miejscowych potrzeb, był realizowany w wielu stacjach ówczesnej Eisenbahndirektion Danzig. Utrzymane w tym samym stylu dworce otrzymały miedzy innymi Pszczółki, Terespol Pomorski, Szymankowo, Miastko, Brodnica oraz Chełmno (chyba wszystkie).
Osobiście obstawiałbym Brodnicę
źrodło
villaoliva - 2010-10-18, 22:36
Czyli doszukiwać się trzeba po detalach?
feyg - 2010-10-18, 22:41
Dokładnie!
Dworzec w Brodnicy na starych pocztówkach:
villaoliva - 2010-10-31, 20:54
Może 100 % pewności da nam zdjęcie wnętrza i rozkładu jazdy?
feyg - 2010-12-20, 23:53
Dwa ciekawe zdjęcia przedstawiające akcję ratunkową po wykolejeniu parowozu na obrotnicy parowozowni w Skórczu:
feyg - 2011-02-17, 20:49
Mam pytanie: spotkał się ktoś się ze zdjęciami kolejarzy w mundurach obowiązujących na terenie WMG?. Na pewno wzór czapki był inny niż na PKP. Jakie jeszcze były różnice?
feyg - 2012-01-11, 20:28
W nawiązaniu do poprzedniego posta - tyle że po roku 1939-tym:
Hamburger - 2012-01-17, 23:49
Kiedyś zrobiłem takie zdjęcie:
feyg - 2012-03-01, 21:04
Ciekawa kolekcja biletów kolejowych z końca XIX właśnie się sprzedała na jednym z serwisów aukcyjnych. Pierwsza część:
Oliva - Danzig h. Tor IV. Klasy, 25.5.1890
Graudenz - Marienwerder, bilet IV. Klasy, 16.1.1885,
Graudenz - Garnsee, IV. bilet Klasy, 16.1.1885,
Laskowitz - Graudenz, IV. bilet Klasy, 16.1.1885
Danzig - Neustadt i. / Wpr., bilet II. Klasy, 15.7.1889,
Danzig - Berent über Hohenstein i. Wpr., bilet II. Klasy., 21.7.1890,
Praust - Danzig, bilet II. Klasy, 17.7.1889.
feyg - 2012-03-01, 21:19
I część druga:
Zoppot - Danzig, bilet III. Klasy, 13.6.1890,
Danzig - Tiegenhof, bilet III Klasy, 7.6.1890 (?),
Danzig - Zoppot, bilet III. Klasy, 10.8.1890,
Danzig - Schöneck i. Westpr. über Hohenstein i. Wpr., bilet III. Klasy, 2.7.1890.
Danzig - Neufahrwasser, bilet II. Klasy, 30.4.1890,
Danzig - Zoppot, bilet II. Klasy., 10.6.1889,
Danzig - Oliva, bilet II. Klasy, 25.5.1890.
slowfoot - 2016-05-20, 14:55
Danzig 1948 r.
Kolejarka czy może tramwajarka?
Ponury - 2016-05-29, 12:43
Może to siostra tej poprzedniej, po zmianie ustroju i spaleniu niemieckiego wdzianka? Takie czasy. Mój dziadek (zm. 2011) był kolejarzem w Danzigu od 1945 r. i wydaje mi się, że na zdjęciach nosił taki sam mundur...
doldar - 2016-08-05, 11:49
Czy ktoś coś wie o firmie Gempfa ze Skarszew (?), która budowała linię kolejową Skarszewy - Sobowidz w 1884 roku? Dzięki
|
|