Wolne Forum Gdańsk
Forum miłośników Gdańska

Się dzieje - Żółty wiadukt

villaoliva - 2008-08-22, 00:30
Temat postu: Żółty wiadukt
"Żółty wiadukt" zostanie rozebrany


Cytat:


Słynny "żółty wiadukt" już wkrótce zniknie z panoramy Danziga. Istniejąca niespełna sto lat konstrukcja łącząca aleję Zwycięstwa z ulicą Jana z Kolna zostanie rozebrana, ponieważ jest w fatalnym stanie technicznym.


Łukową konstrukcję planowano poddać najpierw gruntownej modernizacji. Prace miały być realizowane po zakończeniu remontu wiaduktu w ciągu ul. Braci Lewoniewskich (przy SKM Zaspa). Plany jednak przełożono w związku z nieodległą w czasie budową ul. Nowej Wałowej.

Nowa Wałowa będzie przebiegać przez tereny postoczniowe (na obszarze Młodego Miasta), od ul. Elbląskiej aż do Placu Zebrań Ludowych. Nad torami kolejowymi rozdzielającymi al. Zwycięstwa i ul. Jana z Kolna ulica pobiegnie po dwóch wiaduktach.

Nowa droga przebiegająca przez tereny Młodego Miasta nie jest jednak jedyną przyczyną decyzji o rozbiórce istniejącego wiaduktu. Drugą, i chyba najważniejszą, jest katastrofalny stan techniczny obiektu, zagrażający bezpieczeństwu użytkowników.

- Wiadukt zostanie wyłączony z użytkowania już pod koniec września br. - informuje Elżbieta Banach, kierownik działu utrzymania obiektów inżynierskich w Zarządzie Dróg i Zieleni w Danzigu.

W miejsce obecnego wiaduktu powstanie nowa konstrukcja - najprawdopodobniej także łukowa, która posłuży jako kładka pieszo-rowerowa. Jej budowa przypuszczalnie ruszy wraz z pracami przy pierwszym etapie powstawania Nowej Wałowej.

Do tego czasu piesi będą zmuszeni zmienić swoje dotychczasowe trasy i korzystać z Błędnika lub kładki nad torami kolejowymi przy przystanku SKM Stocznia. Urzędnicy tłumaczą, że ze względu na niewielki ruch pieszych w tym rejonie nie powstanie nawet tymczasowa kładka, po której można by przejść nad torami kolejowymi. Ruch ten wkrótce zmaleje jeszcze bardziej ze względu na planowaną likwidację pętli autobusowej przy ul. Jana z Kolna. Kierowcy natomiast będą zmuszeni do korzystania z objazdów.

ZDiZ ogłosił przetarg na opracowanie projektu rozbiórki wiaduktu drogowego. Jego rozstrzygnięcie nastąpi 5 września. Firma, która go wygra będzie miała siedem miesięcy na przedstawienie projektu.

fritzek - 2008-08-22, 01:05

Skandal! To jest dla mnie miejsce kultowe. Brama Oliwska, stocznia, dworzec. Piękny zabytek techniki. Mam nadzieję, że włodarze pójdą po rozum do głowy i zrezygnują z planu rozbiórki na rzecz remontu.
Pumeks - 2008-08-22, 09:40

Nie zrezygnują. Tym bardziej, że namęczyli się przy wiadukcie na Braci Lewoniewskich i na kolejne przygody z tego typu konstrukcjami nie mają ochoty.
villaoliva - 2008-08-22, 09:52

No ale właśnie Lewonieskich pokazuje, że można.
Gulden - 2008-08-22, 10:02

nie remontować -> dordzewiać -> nie interesować -> zamykać -> rozbierać. Scenariusz znany i lubiany. Po co nam zabytki? wystarczy że stoją w albumach na starych zdjęciach.
feyg - 2008-08-22, 11:20

Pumeks napisał/a:
Nie zrezygnują. Tym bardziej, że namęczyli się przy wiadukcie na Braci Lewoniewskich i na kolejne przygody z tego typu konstrukcjami nie mają ochoty.

Szkoda, bo podejrzewam że podobnie jak tam w złym stanie jest raczej tylko pomost a dźwigary możnaby z powodzeniem użyć do budowy kładki (pod warunkiem że przyczółki są w dobrym stanie). Ale w dobie wszechobecnych oszczędności podczas inwestycji (patrz tunel w Sopocie) podejrzewam taniej jest rozebrać starą konstrukcję i zbudować nową, tym bardziej że ma to być wyłącznie kładka dla pieszych i ścieżka rowerowa... ze schodami na końcu ha_ha_ha i wystarczy lżejsza konstrukcja.

Czyli zatem te wizualizacje są nieaktualne?,

renekk - 2008-08-22, 12:29

feyg napisał/a:
Czyli zatem te wizualizacje są nieaktualne?

Oczywiście, że nieaktualne. Artysta - wizualilista namalował stary wiadukt jako dwuprzęsłowy, w dodatku bez środkowej podpory ha_ha_ha

danzigerek - 2008-08-26, 17:42

Bardziej nieaktualna jest z innego powodu - Baltic Areny - ta wizualizacja opierała się na założeniu że zostaną zlikwidowane tory kolejowe do Nowego Portu a ponieważ pojawiła się Baltic Arena w planach to to mieli zmienić
Pietrucha - 2008-08-26, 20:13

a co z tą ekskluzywna knajpką co się znajdyje pod mostem gdzie się można napić "wyśmienitego" piwa Hanza za dwa złote!? :-)
Zdzislaw - 2008-08-28, 18:39

feyg napisał/a:
Ale w dobie wszechobecnych oszczędności podczas inwestycji (patrz tunel w Sopocie) podejrzewam taniej jest rozebrać starą konstrukcję i zbudować nową, tym bardziej że ma to być wyłącznie kładka dla pieszych i ścieżka rowerowa... ze schodami na końcu ha_ha_ha i wystarczy lżejsza konstrukcja.

Sorry, ale o jakiej oszczędności przy tunelu w Sopocie wspominasz? Jeśli masz na myśli tunel w ciągu ul. Grunwaldzkiej pod Monte Cassino to wg. mej najlepszej wiedzy jego parametry nie wynikają z oszczędności. Nie umiem tego do końca ocenić, ale założeniem było m.in. ograniczenie ruchu na Grunwaldzkiej i w Dolnym Sopocie i niedopuszczenie do ruchu tzw. pojazdów ciężkich zw względu na uwarunkowania środowiskowe i charakter tej części miasta.

Chris - 2008-09-01, 14:14

Obecnie rozezbrana zostanie jedynie konstrukcja stalowa. O ile do tego czasu sama nie spadnie na tory... Przyczółki zostają.
villaoliva - 2008-09-01, 14:15

Jak podziwiam ten wiadukt to raczej nie za przyczółki..
Marne pocieszenie.

feyg - 2008-09-01, 14:34

Zdzislaw napisał/a:
feyg napisał/a:
Ale w dobie wszechobecnych oszczędności podczas inwestycji (patrz tunel w Sopocie) podejrzewam taniej jest rozebrać starą konstrukcję i zbudować nową, tym bardziej że ma to być wyłącznie kładka dla pieszych i ścieżka rowerowa... ze schodami na końcu ha_ha_ha i wystarczy lżejsza konstrukcja.

Sorry, ale o jakiej oszczędności przy tunelu w Sopocie wspominasz? Jeśli masz na myśli tunel w ciągu ul. Grunwaldzkiej pod Monte Cassino to wg. mej najlepszej wiedzy jego parametry nie wynikają z oszczędności. Nie umiem tego do końca ocenić, ale założeniem było m.in. ograniczenie ruchu na Grunwaldzkiej i w Dolnym Sopocie i niedopuszczenie do ruchu tzw. pojazdów ciężkich zw względu na uwarunkowania środowiskowe i charakter tej części miasta.

Oj chyba nie, przynajmniej nie to było głównym argumentem:
Cytat:
Z tunelu nie będą mogły korzystać samochody i autobusy o wysokości przekraczającej 3,6 metra.
- Problemem jest wysoki poziom wód gruntowych - przyznaje Tabeau. - Tu każdy metr pogłębienia powoduje niewspółmiernie większe koszty. W tunelu, aby okiełznać system wodny, płyta fundamentowa musi mieć grubość około 2 metrów, a w przypadku budowy hotelu wystarczyłoby już tylko 70 cm.

źródło

A dla baaardzo zainteresowanych baaaardzo fachowy artykuł na ten temat ;-)

feyg - 2008-09-02, 11:34

Los wiaduktu rozstrzygnie się w ciągu kilkunastu dni
Cytat:
Jedni nazywają go mostem kratowym, inni żółtym wiaduktem. Ma ok. stu lat. W godzinach szczytu przejeżdża nim z ul. Jana z Kolna w kierunku Bramy Oliwskiej nawet 300-400 samochodów. To newralgiczne miejsce będzie jednak służyć kierowcom tylko do końca września. Ekspertyza zmusza Zarząd Dróg i Zieleni w Danzigu do zamknięcia wiaduktu 1 października.

Żółty wiadukt ma identyczną konstrukcję jak podobne obiekty na ul. Kościuszki we Wrzeszczu (był remontowany ok. 10 lat temu) i na Braci Lewoniewskich na Zaspie, którego awaria przed kilku laty przyspieszyła decyzję o remoncie kapitalnym. - Taka konstrukcja nigdy się nie zawali, lecz stan wiaduktu i jego korozja mogą spowodować na przykład oderwanie się jego fragmentów i upadek ich na tory kolejowe - mówi Mieczysław Kotłowski, wicedyrektor ZDiZ.

To właśnie oderwane fragmenty wiaduktu były przyczyną katastrofy kolejowej przed trzema tygodniami w Czechach, niedaleko Ostrawy. W wypadku pociągu "Comenius" Kraków - Praga zginęło siedem osób.
Ruch samochodowy między ul. Jana z Kolna a Bramą Oliwską przejmie w przyszłości nowy wiadukt, będący początkiem Nowej Wałowej - arterii, która najpierw ma połączyć al. Zwycięstwa i Młode Miasto, a w latach późniejszych przejść mostem przez Motławę i dotrzeć do ul. Elbląskiej. Ma to być sposób na ominięcie centrum przez kierowców jadących w kierunku Warszawy, na krajową "siódemkę".

Młode Miasto to kompleks handlowo-mieszkalny, który powstanie na terenach postoczniowych. Zarówno Młode Miasto, jak i prowadzący do niego fragment Nowej Wałowej mają być gotowe do 2011 roku. Kierowcy muszą zatem uzbroić się w cierpliwość. - Pracujemy nad rozwiązaniami, które zminimalizują utrudnienia. Niedługo propozycje zostaną podane do wiadomości - dodaje Kotłowski.

W miejscu żółtego wiaduktu planowana jest kładka dla pieszych i rowerzystów. Niewykluczone jednak, że będzie nią... istniejący wiadukt, który na potrzeby pieszych i rowerzystów będzie wymagał tylko porządnego "liftingu", a nie kosztownego kapitalnego remontu.

Nie chcemy rozbiórki

Rozmowa z Mieczysławem Kotłowskim, wicedyrektorem ZDiZ.

- Czy żółty wiadukt zostanie rozebrany?

- Trwają analizy techniczne i finansowe, decyzja będzie podjęta w ciągu kilkunastu dni. Jest zgoda konserwatora zabytków na jego rozebranie, ale naszym zdaniem, jego konstrukcja jest na tyle interesująca, że obecny wiadukt warto utrzymać i wzmocnić dla ruchu pieszego oraz rowerowego.


- Czy nie warto by było jednak żółtego wiaduktu trochę podreperować, by służył kierowcom do momentu otwarcia Nowej Wałowej?

- To wydatek rzędu kilkunastu milionów złotych rocznie. Pierwotnie w ogóle nie przewidywano skrętu z Jana z Kolna w Nową Wałową. Ostatecznie taka estakada powstanie, choć w terminie późniejszym.

- Pojawiają się informacje o planach przenosin pętli autobusowej "Wałowa".

- Owszem, nie ma jej w planie zagospodarowania przestrzennego. Wychodzimy z założenia, że trzeba "usunąć" linie autobusowe z najbardziej newralgicznych skrzyżowań.

Paweł Rydzyński - POLSKA Dziennik Bałtycki

villaoliva - 2008-09-02, 13:05

feyg napisał/a:
W miejscu żółtego wiaduktu planowana jest kładka dla pieszych i rowerzystów. Niewykluczone jednak, że będzie nią... istniejący wiadukt, który na potrzeby pieszych i rowerzystów będzie wymagał tylko porządnego "liftingu", a nie kosztownego kapitalnego remontu.


No wreszcie zaczęto myśleć inaczej :idea:

Pumeks - 2008-09-02, 13:26

Mieczysław Kotłowski napisał/a:
Nie chcemy rozbiórki
Rozmowa z Mieczysławem Kotłowskim, wicedyrektorem ZDiZ.
- Czy żółty wiadukt zostanie rozebrany?
- Trwają analizy techniczne i finansowe, decyzja będzie podjęta w ciągu kilkunastu dni. Jest zgoda konserwatora zabytków na jego rozebranie, ale naszym zdaniem, jego konstrukcja jest na tyle interesująca, że obecny wiadukt warto utrzymać i wzmocnić dla ruchu pieszego oraz rowerowego.

To jest o tyle nieścisłe, że Konserwator w zeszłym roku opiniował negatywnie zamiar rozbiórki wiaduktu, ale w tym roku, około czerwca, ludzie z ZDiZ przyszli z informacją, że wiaduktu nie da się uratować ze względu na plan miejscowy i pilnie potrzebują zgody na rozbiórkę. Dr Kwapiński poczuł się (jak zwykle) postawiony pod ścianą i dlatego, acz niechętnie, zaakceptował rozbiórkę. :evil:

villaoliva - 2008-09-02, 13:33

No to to jest manipulacja.

A swoja droga jak ktoś stwierdzi, że np. Ratusz koliduje z planem zagospodarowania to też zostanie "niechętnie" ale jednak zaakceptowana jego rozbiórka?
Czy nie powinno byc tak, że plany miejscowe uwzględniac będą zabytki?

Pumeks - 2008-09-02, 13:57

Ratusz Głównego Miasta jest bezpieczny, gorzej ze Staromiejskim, bo tam ciągle planu miejscowego nie sporządzono (według teorii spiskowej - na wypadek, gdyby pojawił się inwestor chcący wybudować jakiś wysokościowiec, albo i kilka).
Plan zagospodarowania dla "Nowej Wałowej" był pewnie procedowany jakiś czas temu i widocznie wówczas nie znalazł się nikt, kto domagałby się uznania "żółtego wiaduktu" za obiekt chroniony.

Jagst - 2008-09-02, 14:03

No w sumie, nawet teraz słyszy się sporo głosów, żeby go usunąć, bo jest stary i brzydki... I na dodatek w złym stanie.
DarioB - 2008-09-07, 22:45

Na wszelki wypadek obfotografowałem:
Wiadukt na Jana z Kolna

Chris - 2008-09-09, 00:53

Problem polega na tym, że nawet jakby ktoś chcial go zachować, to nie wiadomo gdzie go przechowywać. Przecież do szuflady się nie zmieści :hihi: Ja tam tęsknić po nim nie będę. Nic nadzwyczajnego. Typowy dla swej epoki, tak jak betonowe estakady w czasach Gierka czy dzisiejsze stalowo - betonowe konstrukcje drogowe.
Zdzislaw - 2008-09-09, 18:41

Chris napisał/a:
Problem polega na tym, że nawet jakby ktoś chcial go zachować, to nie wiadomo gdzie go przechowywać. Przecież do szuflady się nie zmieści :hihi: Ja tam tęsknić po nim nie będę. Nic nadzwyczajnego. Typowy dla swej epoki, tak jak betonowe estakady w czasach Gierka czy dzisiejsze stalowo - betonowe konstrukcje drogowe.


Rozumiem problemy wynikające z potrzeb związanych ze zmianą funkcji i rozbudową/przebudową/rozwojem Miasta, ale czy koniecznie należy likwidować zabytki kultury technicznej? Wiem, wiem... Nowa Wałowa itp. Sam chciałbym by ona jak najszybciej powstała i udrożniła, choćby w minimalnym stopniu Miasto, ale zastanawiam się czy nie ma innej metody. Szwędając się po Anglii w nieskończenie wielu miejscach natrafiałem na "perełki" w postaci obiektów inżynieryjnych a to mostów, śluz, tuneli itp. które dzisiaj są nie używane, prowadzą "donikąd", ale w dalszym ciągu są pielęgnowane. Po prostu szkoda. Przypomina mi to trochę sprzedaż linii wąskotorowej przez Starostwo Powiatowe w Nowym Dworze na rzecz GDDKiA za ok. 300.000 zł,-. Bo teren ten niezbędny jest na budowę drogi ekspresowej... Niby racja, a jednak coś się nie zgadza... Mam sentyment do tego wiaduktu bo labo przez niego, albo przez Błędnik (jeszcze stary) chodziłem na tory saneczkowe przy (na) Bramie Oliwskiej... Szkoda, że zniknie...

DarioB - 2008-09-09, 20:54

Ja obstaję przy swoim - trzeba go wykorzystać jako most zwodzony na Ołowiankę - będzie chyba taniej :)

PS. Pamiętajmy, że w kolejce czeka drugi - na Uczniowskiej.
A może warto je wypucować i wykorzystać na reaktywowanej linii na Kokoszki?

Jagst - 2008-09-09, 21:11

DarioB napisał/a:
PS. Pamiętajmy, że w kolejce czeka drugi - na Uczniowskiej.
A może warto je wypucować i wykorzystać na reaktywowanej linii na Kokoszki?

Nie wytrzymuja nawet małych samochodów ciężarowych a maja wytrzymac pociągi...? Zresztą skrajni kolejowej też nie mają.

DarioB - 2008-09-09, 21:22

Jagst napisał/a:
DarioB napisał/a:
PS. Pamiętajmy, że w kolejce czeka drugi - na Uczniowskiej.
A może warto je wypucować i wykorzystać na reaktywowanej linii na Kokoszki?

Nie wytrzymuja nawet małych samochodów ciężarowych a maja wytrzymac pociągi...? Zresztą skrajni kolejowej też nie mają.

Oj przecież ja tylko myślę głośno :)
PS. Obejrzyj moje foty do końca to zobaczysz czemu nie wytrzymują.

Chris - 2008-09-10, 00:18

Cytat:
Szwędając się po Anglii w nieskończenie wielu miejscach natrafiałem na "perełki" w postaci obiektów inżynieryjnych a to mostów, śluz, tuneli itp.


Przypuszczam, że obiekty o których mówisz były wyjątkowe na skale swojej epoki. Wiadukt Brama Oliwska jest typową, sztampową, normalną, niewyróżniająca kontrukcją. Nic, dosłownie nic nadzwyczajnego. Pieniądze związane z jego ratunkiem wolałbym wydać chętniej na dopracowanie wyglądu wiaduktów Nowej Wałowej i szybszą jej budowę.

Cytat:
Niby racja, a jednak coś się nie zgadza... Mam sentyment do tego wiaduktu bo labo przez niego, albo przez Błędnik (jeszcze stary) chodziłem na tory saneczkowe przy (na) Bramie Oliwskiej... Szkoda, że zniknie...


Ja mam sentyment na pana sprzedającego gacie na starym (znaczy tym przed obecnym) Manhattanie :hihi: Trzeb jednak iść do przodu i dbać, by to coś powstanie było lepsze od tego, co likwidujemy.

DarioB - 2008-09-24, 22:49

Właśnie zamontowali tabliczkę, która mówi że od 01.10 do czasu zbudowania nowego wiaduktu muszę szukać innej drogi by wrócić z pracy do domu :(
Prom znowu będzie oblegany.

villaoliva - 2008-09-25, 14:06

Komunikat:

Zamknięcie dla ruchu kołowego wiaduktu

kratowego przy ul. Jana z Kolna w Danzigu


Z dniem 1 października zamknięty zostanie dla ruchu drogowego most kratowy przy ul. Jana z Kolna. Z powodu złego stanu technicznego słynny „żółty most” już nigdy nie będzie pełnił funkcji drogowych. Po remoncie mającym na celu zabezpieczenie go w obecnym stanie, wiadukt będzie pełnił funkcję kładki pieszej i rowerowej.



W związku z zamknięciem wiaduktu Zarząd Dróg i Zieleni w Danzigu planuje wprowadzenie zmian w organizacji ruchu, które mają zminimalizować skutki jego zamknięcia. Zmiany dotyczyć będą zasad poruszania się w okolicach Węzła Kliniczna:


- powstanie drugi pas ruchu do skrętu w lewo z ul. Klinicznej w ul. Hallera; w związku z tym planowana jest likwidacja istniejącej wyspy segregującej ruch i zmiana oznakowania drogowego w tym rejonie

- na odcinku ul. Wyspiańskiego od ul. Poprzecznej do ul. Hallera wprowadzony zostanie ruch jednokierunkowy (wiąże się to z koniecznością likwidacji możliwości przejazdu „na wprost” z ul. Wyspiańskiego w ul. Kliniczną)

- w jednokierunkowej ul. Konarskiego odwrócony zostanie dopuszczalny kierunek ruchu; ulica tam ma stanowić alternatywną trasę dojazdu do al. Zwycięstwa.


W miejscu zamykanego właśnie dla samochodów mostu kratowego powstanie w przyszłości nowa estakada drogowa, która łączyć będzie wylot z terenów postyczniowych ul. Nowej Wałowej ze skrzyżowaniem na wysokości Bramy Oliwskiej. Zakończenie tej inwestycji planowane jest na lata 2011 – 2012.

DarioB - 2008-09-25, 14:12

villaoliva napisał/a:

Z dniem 1 października zamknięty zostanie dla ruchu drogowego most kratowy przy ul. Jana z Kolna. Z powodu złego stanu technicznego słynny „żółty most” już nigdy nie będzie pełnił funkcji drogowych. Po remoncie mającym na celu zabezpieczenie go w obecnym stanie, wiadukt będzie pełnił funkcję kładki pieszej i rowerowej.


Pożyjemy zobaczymy - ostatnio twierdzili że do rozbiórki.

villaoliva - 2008-09-25, 15:01

DarioB napisał/a:
Pożyjemy zobaczymy - ostatnio twierdzili że do rozbiórki.


W miejscu zamykanego właśnie dla samochodów mostu kratowego powstanie w przyszłości nowa estakada drogowa, która łączyć będzie wylot z terenów postyczniowych ul. Nowej Wałowej ze skrzyżowaniem na wysokości Bramy Oliwskiej. Zakończenie tej inwestycji planowane jest na lata 2011 – 2012.

Zdzislaw - 2008-10-02, 01:56

Chris napisał/a:
Przypuszczam, że obiekty o których mówisz były wyjątkowe na skale swojej epoki. Wiadukt Brama Oliwska jest typową, sztampową, normalną, niewyróżniająca kontrukcją. Nic, dosłownie nic nadzwyczajnego. Pieniądze związane z jego ratunkiem wolałbym wydać chętniej na dopracowanie wyglądu wiaduktów Nowej Wałowej i szybszą jej budowę.


Nie, to nie są obiekty wyjątkowe, Anglicy po prostu z ogromnym pietyzmem odnoszą się do materialnych śladów swojej przeszłości i to niezależnie jak ta przeszłość jest odległa. Nie znaczy to, że nie potrafia np. dokonać rozbiórek czy wyburzeń (przykłądem londyński East End, ale za to jak to zrobili i jakie są tego efekty... Cacuszko. Zrobić ze slamsów perełkę ..... tylko się uczyć... Nie wiem czy wiadukt był nadzwyczajny czy nie, jest elementem "żywej tkanki" Miasta i być może warto zastanowić sie czy wyburzenie czy rozbiórka jest jedynym rozwiązaniem. Było by miło gdyby nie sprawdzała sie nam zbyt często fraszka Mistrza Jana, iż "lecz jeśli prawda i z tego nas zbodzie, nową przypowieść Polak sobie kupi, że i przed szkodą, i po szkodzie głupi."


Chris napisał/a:
Ja mam sentyment na pana sprzedającego gacie na starym (znaczy tym przed obecnym) Manhattanie :hihi: Trzeb jednak iść do przodu i dbać, by to coś powstanie było lepsze od tego, co likwidujemy.


Niekoniecznie trzeba iśc do przodu pozostawiając za sobą spaloną ziemię... hm.... to mi przypomina wieczną "Walkę o Pokój". Głupota tego hasła jest porażająca jesli zestawi sie oba słowa... jako (może się mylę) "walka" stoi lekutko w opozycji do "Pokoju".

turecki - 2008-11-23, 21:51

oj Chris...w ten sam sposób zniknęły z Danziga Ringi,a w Krakowie mają dwa i nie szkodzi im to.Takie myślenie jest na rękę dupkom z magistratu.To ,że w tym miejscy jest wiadukt,że na Zaspie Towarowej jest pomarańczowy nie jest takie standardowe,bo we Wrocławiu mają Grunwaldzki i inne i ich nie likwidują.Wystarczy,że w Gdyni ktoś podniósł swą brudną rękę na wiadukt z Wiśniewskiego!Można zrobić coś dla pieszych i DBAĆ o to ,bo nowe też nie będzie wieczne jak się dbać nie będzie!A może całą okolicę zrównać z ziemią[wszak nikt nie będzie gadał o stoczni i Wałęsie !] i postawić szkaradne bloki wzorem z Horyzont-u na Obrońców Wybrzeża. Daruj sobie,a jeśli masz jakiś wpływ na decyzje miasta,to nie masz prawa tak pisać.
feyg - 2009-01-11, 11:34

Wiadukt wieczorową porą:
villaoliva - 2011-02-05, 09:29

Otwórzcie żółty wiadukt

Cytat:
"Zmniejszmy korki, otwórzmy żółty wiadukt" - takie hasło widniało na transparencie radnych z klubu PiS, którzy zgromadzili się na wiadukcie przy Bramie Oliwskiej, aby postulować o jego otwarcie. Most został zamknięty dwa lata temu, ponieważ grozi mu zawalenie.

- Ten wiadukt to bardzo ważna arteria komunikacyjna naszego miasta. Jego wyłączenie z pewnością przyczynia się do znacznego zwiększenia korków na ul. Jana z Kolna - mówi Wiesław Kamiński, radny z klubu PiS.

Mimo zabezpieczeń i znaków ostrzegawczych po moście ciągle chodzą piesi. Ale od czasu zamknięcia wiaduktu w budżecie miasta ciągle brakowało pieniędzy na remont. Zmieniały się również koncepcje. Najpierw most miał być nieprzejezdny dla samochodów, później dopuszczono te osobowe. Teraz urzędnicy powrócili do pierwotnej koncepcji.

Radni PiS uważają, że wiadukt można było wyremontować i otworzyć już dawno, bo koszty remontu są stosunkowo niewielkie - ok. 7 mln złotych.

Cytat:
Dyrektor DRMG nie podziela tej opinii.
- Do udrożnienia ruchu drogowego ma służyć wybudowanie nowego wiaduktu w pobliżu żółtego mostu. Ta inwestycja odbywa się w ramach budowy Nowej Wałowej i powinna ruszyć jeszcze w tym roku - wyjaśnia.


villaoliva - 2011-08-09, 14:03

Ostatnia okazja na przejście się wiaduktem.

10 sierpnia 2011 r. w związku z remontem nastąpi zamknięcie ruchu pieszych po wiadukcie drogowym łączącego ul. Jana z Kolna z węzłem drogowym Brama Oliwska w Danzigu. Most pozostanie zamknięty do 30 kwietnia 2012 Celem prac remontowych jest rozbiórka i przebudowa wiaduktu nad torami kolejowymi w ciągu ulicy Jana z Kolna w Danzigu - w ramach przedsięwzięcia inwestycyjnego „Budowa ul. Nowa Wałowa z adaptacją wiaduktu kratowego”.

villaoliva - 2012-07-01, 21:32

Wiadomość, która bardzo mnie ucieszyła!

Co łączy danzigie wiadukty?

Cytat:
Od przyszłego tygodnia będzie można jeździć po Żółtym Wiadukcie samochodami o masie nieprzekraczającej 3,5 t. - Trwają właśnie ostatnie uzgodnienia związane z otwarciem tego obiektu - mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor danzigiego ZDiZ. Jeśli nic się nie zmieni, wreszcie skończą się korki na ul. Jana z Kolna!

villaoliva - 2012-07-02, 18:40

I jeszcze informacja z ZDiZ

Cytat:
Jutro (wtorek, 3 lipca) o 13.00 znów dla ruchu samochodowego otwarty zostanie
tzw. Żółty Wiadukt łączący ul. Jana z Kolna z al. Grunwaldzką w Danzigu. Będą mogły
poruszać się nim samochody o dopuszczalnym ciężarze całkowitym do 3,5 tony.
Ruch prowadzony będzie w układzie takim, jak przed zamknięciem, czyli w jednym
kierunku - od ul. Jana z Kolna do Błędnika.
Aby mieć pewność, że kierowcy nie będą próbowali pokonywać wiaduktu
samochodami cięższymi, niż dopuszczalne 3,5 tony, na moście zamontowano kamery
monitorujące ruch. Zdjęcia samochodów, które złamią zakaz, zostaną przekazane policji.
Remont Żółtego Wiaduktu skończył się 31 maja. Trwał od sierpnia 2011 roku.
Wtedy most został dopuszczony do ruchu pieszego, od 3 lipca będą mogły się nim poruszać
także samochody o dopuszczalnym ciężarze całkowitym do 3,5 tony.

Colonel - 2012-07-02, 18:56

Tytuł wątku jest fatalny, może by go zmienić, chocby na: Było: żółty wiadukt do rozbiórki
villaoliva - 2012-07-03, 10:27

Colonel napisał/a:
Tytuł wątku jest fatalny
Ale był prawdziwy. Masz rację, skracamy :-)
Colonel - 2012-07-03, 16:38

Serdecznie dziękuję!
slowik45 - 2012-07-03, 18:32

Trochę historii .

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group