Wolne Forum Gdańsk
Forum miłośników Gdańska

Się dzieje - [Słupsk] Remonty i budowy dróg w mieście

Radzio - 2009-10-09, 22:50
Temat postu: [Słupsk] Remonty i budowy dróg w mieście
Remont ulicy Westerplatte.

Kwota zapisana w budżecie: 5 600 000 pln, w tym 3 000 000 pln to dofinansowanie z ministerialnej rezerwy.
Odcinek remontowany: od skrzyżowania z Nad Śluzami do granicy miasta, z wyłączeniem węzła obwodnicy, oraz rond Gdyńska-Kozietulskiego, Hubalczyków
Długość ww. odcinka ok. 2,5km
Planowany termin ukończenia: do 21.12.2009

Źródło: Forum Obywatelski Słupsk

Radzio - 2009-10-12, 17:04

kolejne fot.
Radzio - 2009-10-17, 09:12






Radzio - 2010-04-05, 12:22

Budowa słupskiej obwodnicy powoli dobiega końca

Do oddania do użytku nowej 16-kilometrowej trasy omijającej miasto od południa zostało tylko kilka miesięcy. Dlatego po długiej zimie prace ruszyły pełną parą. Wykonawca, firma Strabag, musi zdążyć do września, kiedy odbędzie się uroczyste otwarcie obwodnicy. W innym wypadku narazi się na kary finansowe. Wszystko wskazuje jednak, że termin zostanie dotrzymany.

Cztery węzły

Obwodnica rozpoczyna się w Reblinku od zjazdu w prawo z drogi krajowej nr 6. Prace są już mocno zaawansowane. Gotowy jest wiadukt samochodowy umożliwiający bezkolizyjny wjazd i zjazd z obwodnicy, która biegnie pod wiaduktem.

Po lewej stronie drogi nr 6 powstaje droga pomocnicza, jest budowana przy charakterystycznym nowym białym domku jednorodzinnym. Jego właściciele niestety nie dokoń-czyli budowy i nie mogli w nim zamieszkać. Ze względu na zbyt bliskie sąsiedztwo z przyszłą obwodnicą zostali wysiedleni za odszkodowaniem. Sam dom najprawdopodobniej nie zostanie zburzony i będzie wykorzystywany przez zarządcę drogi. Podczas budowy trzeba było zburzyć tylko dwa inne domy, w tym jedno gospodarstwo, z których mieszkańcy zostali wywłaszczeni. Resztę terenów, przez które biegnie obwodnica, stanowią działki, w większości prywatne, głównie pola, łąki oraz lasy.

– Na całej długości obwodnicy budujemy jedenaście dużych obiektów – mówi Jerzy Głuszak, kierownik projektu i szef słupskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. – W tym dwa wiadukty kolejowe oraz most na Słupi. W ciągu obwodnicy będą się znajdowały cztery węzły drogowe pozwalające na wjazd i zjazd z trasy.

Są to węzły Reblinko, Kobylnica, Głobino i Redzikowo. Na węzłach obwodnica będzie dwupasmowa, na pozostałej części jednopasmowa. Na całej długości pozostawiono rezerwę terenu, aby w przyszłości dobudować drugi pas na całej długości.

Mosty, wiadukty i skarpy

Największym obiektem jest niemal 170- metrowy i szeroki na ponad 13 metrów nowoczesny most na rzece Słupi, który znajduje się pomiędzy Łosinem i Krępą Słupską. Pię-cioprzęsłowy most ma również wąskie przejścia dla pieszych. Za kilka dni będą już mogły przejeżdżać nim samochody ciężarowe dowożące materiał na budowę. Dzięki temu ciężki sprzęt nie będzie już przejeżdżał przez miasto. Obwodnica, zjazdy i wjazdy biegną zbudowanymi nasypami lub wykopanymi wąwozami. Trwają prace przy utrwalaniu skarp i nasypów.

Stosowana jest najnowsza technologia. Skarpy, które mają nawet kilkanaście metrów wysokości, są wzmacniane specjalnymi geokratami z tworzywa sztucznego, które mają zapobiec osuwaniu się ziemi. Zabezpieczona skarpa zostanie przysypana humusem, a na wierzch położona będzie tak zwana biomata i posiana trawa. Gotowe są już dwa wiadukty kolejowe (okolice Widzina), po jednym pociąg przejeżdża górą, przez drugi dołem. Niedługo do użytku dla kierowców zostanie oddany wiadukt drogowy w Łosinie, który znajduje się w ciągu drogi krajowej nr 21. Drogowcy przeniosą się pod wiadukt, gdzie rozpoczną budowę jezdni obwodnicy.

Konstrukcje przed odbiorem są na bieżąco poddawane kontroli technicznej, sprawdzana jest m.in. wytrzymałość.

Nie tylko dla tranzytu

Obwodnica Słupska ma wyprowadzić z centrum miasta 30 procent ruchu kołowego, chodzi o pojazdy, które tranzytem przejeżdżają przez Słupsk.

Będzie też ona udogodnieniem dla mieszkańców Słupska i okolic.

– Jeżeli ktoś mieszka w Kobylnicy czy Bolesławicach to do szpitala na ulicę Hubalczyków czy akwaparku w Redzikowie bardziej opłaca mu się jechać obwodnicą – mówi Głuszak. – Ominie się dzięki temu centrum.

Przy obwodnicy mogą powstać nowe tereny inwestycyjne z dogodnym dojazdem. Tak będzie m.in. w strefie ekonomicznej znajdującej się pomiędzy Redzikowem i Wieszynem.

GP



Dziennik budowy obwodnicy

Radzio - 2010-04-23, 10:45



Remont Arciszewskiego

Przy okazji przebudowy ulic Mierosławskiego i Arciszewskiego pojawiła się obawa, że znikną jedne z ostatnich śladów świadczących o tym, że w mieście przed laty jeździły tramwaje.

Na ulicy Arciszewskiego do tej pory zachowały się bowiem słupy, które stanowiły elementy tramwajowej sieci trakcyjnej. Dziś znajdują się na nich lampy oświetleniowe. Jednak całe oświetlenie przy ul. Arciszewskiego przy okazji przebudowy ma zostać wymienione. Co więc stanie się ze słupami tramwajowymi?

- Zostaną one zachowane – wyjaśnia Mariusz Smoliński, rzecznik prezydenta Słupska. – Możliwe, że zostaną nieco przesunięte, jeśli będzie tego wymagała przebudowa ulicy.

Najważniejsze jednak, że władze miasta postanowiły zachować te charakterystyczne elementy będące częścią historii transportu zbiorowego nad Słupią. Tym bardziej, że w tym roku przypada 100-lecie komunikacji miejskiej w Słupsku.

villaoliva - 2010-04-23, 12:48

Masz gdzieś zdjęcie tych słupów?
Radzio - 2010-04-25, 12:50

villaoliva napisał/a:
Masz gdzieś zdjęcie tych słupów?


nie mam- ale to żadna atrakcja jeżeli chodzi o walory estetyczne, jak dla mnie to te słupiska powinny poznikać, bo prócz Słupszczan mało kto wie co symbolizują

Radzio - 2010-05-04, 21:59

fotki na życzenie autor Alchemik

rozdzielczość nie pozwoliła mi ich dodać jako załączniki

ul.Kaszubska





ul. Arciszewskiego (remontowana)




villaoliva - 2010-05-04, 22:02

Bardzo ładne te słupy :idea:
fritzek - 2010-05-04, 23:08

Śliczności. Miłośników tematu zapraszam do Nowego Portu w Danzigu.
Radzio - 2010-05-23, 14:30

23.05.2010 jeden z odcinków Słupskiej obwodnicy rejon Kobylnica












Radzio - 2010-10-26, 16:07

Obwodnica Słupska już otwarta!!

Punktualnie o godzinie 12 na wjazdach i wszystkich węzłach odsunięto blokady drogowe i samochody po raz pierwszy legalnie wjechały na obwodnicę Słupska. Otwarcie odbyło się bez fajerwerków i przecinania wstęgi. Pierwsi kierowcy dostali upominki od wykonawców drogi.

Na obwodnicy Słupska natychmiast zaroiło się od samochodów, każdy chciał zobaczyć nową drogę. Pierwsze wrażenie bardzo pozytywne, drogą jedzie się szybko i wygodnie. Mimo dużego natężenia ruchu, jazda jest płynna dzięki temu, że nie ma skrzyżowań i sygnalizacji świetlnej.

Darmowe autobusy, którymi urząd miejski woził po obwodnicy niezmotoryzowanych słupszczan, pękał w szwach. W okamgnieniu z ulic miasta zniknęły korki, wszyscy pojechali na obwodnicę.

fritzek - 2010-10-26, 16:43

W telepatrzydle o tym mówili :-D :brawo:
Tylko podobno oświetlenie nie działa, bo nie wiadomo kto ma ponosić jego koszty :idea:

villaoliva - 2010-10-27, 07:32

Radzio napisał/a:
Otwarcie odbyło się bez fajerwerków i przecinania wstęgi. Pierwsi kierowcy dostali upominki od wykonawców drogi.


Nie ma takiej opcji by nie było "ojców sukcesu". ;-)
Uroczyste otwarcie ma być w piatek.

Radzio - 2010-11-01, 14:50

koszty puki co poniesie moja Kobylnica oraz dyrekcja dróg i autostrad z tym że ta ostatnia płaci za lampy które są na zjazdach w Gminie wiejskiej Słupsk która nie chce jak zwykle do niczego się dokładać
Radzio - 2011-01-23, 21:40

Pierwszy taki wiadukt w Słupsku. Nad torami ominiemy korki w mieście


Ulicę Koszalińską z Poznańską już za dwa lata połączy wiszący wiadukt nad torami kolejowymi.

Wiemy już jak będzie wyglądał wiadukt, po którym poprowadzi dwupasmowa trasa – przedłużenie przebudowanej ulicy Koszalińskiej w stronę ul. Poznańskiej.

Zawieszony na 16 grubych na prawie 10 cm stalowych wantach wiadukt, którego łuki wzniosą się na prawie 20 metrów nad poziom torowiska będzie miał dokładnie 61,36 metrów długości, dwie dwupasmowe jezdnie i chodniki po obu stronach.

Będzie pierwszą taką konstrukcją w Słupsku, najbliższy podobny most wantowy jest w Poganicach nad rzeką Łupawą w ciągu drogi krajowej wiodącej ze Słupska do Trójmiasta.

Nasz wiadukt zbudowany zostanie na wysokości istniejącej obecnie estakady ciepłowniczej nad torami wiodącymi ze Słupska w stronę Sławna i Szczecinka.

Razem z wiaduktem powstaną dwa nowe ronda na skrzyżowaniach nowej trasy z ul. Grottgera i Poznańską. Tak ma wyglądać pierwszy etap budowy ringu zewnętrznego – przebudowa i przedłużenie ul. Koszalińskiej w kierunku Poznańskiej.

Dzięki tej trasie skróci się przejazd przez Słupsk z przemysłowej części miasta i wjazdu od strony Poznania w rejonie ulic Poznańskiej i Przemysłowej – w kierunku osiedla Niepodległości, a w kolejnych etapach poprzez planowaną ul. Rejtana i ul. Staniuków w stronę wyjazdu na Ustkę.

Całą trasę roboczo nazwano ringiem zewnętrznym, którego ul. Koszalińska wraz z wiaduktem i rondami jest pierwszym etapem..

Gotowy jest już jego projekt i trwa procedura uzyskania pozwolenie na budowę. W toku są również przygotowania do przetargu. Jeśli wszystko pójdzie sprawnie, to warta ok. 59 mln zł inwestycja wystartuje jeszcze w tym roku roku. Całą budowę przewidziano na dwa lata. - Obecnie czekamy na ustalenie terminu podpisania umowy na dofinansowanie tej inwestycji z funduszy europejskich – stwierdził Jarosław Borecki, pełniący obowiązki dyrektora Zarządu Dróg Miejskich.

Radzio - 2011-11-01, 20:34

Z nowinek drogowych już nie długo oddana zostanie do użytku ul.Poniatowskiego po dłuższym remoncie, autkiem można będzie śmigać też niebawem po nowej ulicy Kołobrzeskiej która została wybudowana za kasę CH Jantar przy Kołobrzeskiej powstanie też zajezdnia autobusowa ZTM


Radzio - 2011-11-23, 21:26

Cytat:
Tą ulica strach było jechać i zapuszczać się po zmroku




Teraz ul. Poniatowskiego może rywalizować o miano jednej z ładniejszych ulic w Słupsku.

Tu jeszcze w ubiegłym roku była dziura na dziurze, wąskie, nierówne dziurawe chodniki, a fasady kamienic pamiętały jeszcze czasy miasta Stolp. Tymczasem drogowcy właśnie ukończyli budowę nowej nawierzchni. Budowlańcy natomiast zabrali się za odnowienie starych budynków należących do Przedsiębiorstwa Gospodarki Mieszkaniowej.

Robotnikom została do odnowienia jeszcze jedna kamienica. - W pozostałych udało się nam docieplić elewacje frontowe, naprawić dachy i odmalować klatki schodowe – mówi rzeczniczka PGK Aleksandra Podsiadły.
Remont kosztować będzie 850 tysięcy złotych. Pieniądze pochodzą z Wieloletniego Planu Finansowego.

Końca dobiegają także prace drogowe. Specjaliści kończą zatokę przystankową, a nowa nawierzchnia jest ułożona na odcinku od ronda Jacka Kuronia do skrzyżowania z ul. Fabryczna i Grunwaldzką. Są także dwa nowe przejazdy przez bocznice kolejowe. Oba są wykonane w przyjaznej dla samochodów technologii. - Otwarcie dla ruchu tego odcinka planujemy jeszcze w tym roku – stwierdził Marcin Grzybiński, zastępca dyrektora Zarządu Infrastruktury Miejskiej.

Chwilę później rozpoczną się prace przy ul. Grunwaldzkiej. Zakończenie tego etapu prac planowane jest na koniec roku 2012.

Ulice Poniatowskiego i Grunwaldzka nie należą do głównych komunikacyjnych arterii Słupska. Są jednak jest jednym z czterech w mieście przejazdów przez tory kolejowe łączących centrum miasta z Zatorzem. W komunikacyjnych szczytach przenosi się tutaj znaczna część ruchu samochodowego Słupska.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group